2013. április 12., péntek

Vendégmunkás a blogon !

Most, hogy végre a blog utolérte a valós történéseket, naprakész és nem jóval utólag kerülnek fel az infók...szóval, következzék egy remek kis írás Zap barátom tollából 2012 augusztusából.
 Néhány nappal azt követően amikor hazaért az autó és beállt az udvarra.
Ps.: bízzunk benne hogy a valóságban az írás utolsó mondatának tartalma fog felül kerekedni, az utolsó bekezdés elmélkedésének ellenében, a jelek biztatók :-)

Íme a szösszenet tavaly nyárról:

Mindig baj van, ha üzen. Mármint ha úgy üzen „Gyere át, ezt meg kell nézned!”. Nem először fordult elő a történelemben, remélem nem is utoljára, simán hozzászokhatnék, csak hát…. Csak hát azt mondtam, és itt írásba is foglalom, hogy akkor szakítom meg vele végleg a kapcsolatot, mikor ott csücsül a garázsa előtt pl. egy Jaguar, „A” JAG, mondjuk brit versenyzöldben. Nah, akkor biztos átszakad a gát, és rohadt irigy, aljas, és végletekig gyűlölködő leszek (tudod, olyan magyaros).

A romos hercegnő













Nem vagyok veterán őrült. Nem is kívánok az lenni.
 Viszont vannak olyan korszakok az autógyártás történelmében, mikor úgy ötvözték a technológiát a praktikummal, stílussal, vonalakkal, a gyártással, ami ellenállhatatlanul vonzó számomra. Azok a régi, iparos, kézi munkának, és a művészi alkotásnak keverékei, mik kiszabadultak az 50-60-as évek angliai műhelyeiből.

55 év, és tökéletes lámpák? Nanemááá…..


És akkor azt látod, hogy macskaköves gyárudvar, téglaépületek, és kézikocsival húzzák át a kasztni műhelyből a frissen kalapált elemeket, bőrkötényes, smici sapkás, borostás fazonok, cigivel, pipával szájukban, és….  Ez egy olyan világ, miben nem éltem, és sosem fogok élni.  És emiatt roppant szomorú vagyok.

A luxus “légkörének” megteremtése

Egy rossz korszakban élünk, ahol a marketingesek mondják meg, hogy milyen legyen a környezetünk, fals statisztikákra, manipulált grafikonokra, és állítólagos közvélemény kutatásra hivatkozva. Hol az egyedi már csak elvétve, a néhány megmaradt, apró manufaktúrában létezik, és ahol mindent a profit ural az egyen- motorokkal, hajtáslánccal, futóművekkel, alvázzal, minden apró kiegészítővel egyetemben, hol szinte már csak az autó emblémája emlékezteti az embert, magára az autó gyártójára. Az egyedit már nem is veszed észre a népautók hadában, csak talán éjszaka, mikor valami új olasznak felvillan a féklámpája előtted, érdekes vonalakat rajzolva.


Az indexnek igenis igazodnia kell a lámpatest formájához.

Nah… vissza a hercegnőhöz! Roppant romos szegény. Első pillantásra, meg aztán másodikra, harmadikra, felvillannak szemeid előtt a milliók, mik pénzben, és munkaórában egyaránt jelentkeznek azért, hogy régi, fenséges fényében láthasd ismét. De az van, hogy mindezt totálisan elfeledteti a stílus, az aura, mi körüllengi a vasat. Az induló gömbölyű vonalak, végigsuhannak a kockásított farához, minek kontrasztja arról árulkodik, hogy ott a helye az uralkodói ház autói között.


Ahhamm… vezetéket így is lehet elvezetni…













A sofőrt elhúzható üvegfal    különíti, a kihajtható pótüléseken elfér a titkárnő, vagy a testőr, az ajtók gyilkosan, menetiránnyal szemben, a belső visszapillantó szerkezete úgy tartja a tükröt, olyan egyszerűen, hogy egyrészt megakad rajta a szem, másrészt rájöttem, hogy ilyen egyszerű felfogatási módszert keresek az iPhone-hoz, és nem értem miért nincs.

És akkor beszívom a levegőt a hathengeres, négyliteresbe…

Szerintem egy baja van a sztorinak, de ne legyen igazam. Egyedül, ezt újjá varázsolni akkor lehet megőrülés nélkül, ha van hozzá egy komplett műhelyed, és értesz a fa-, bőr-, vas-, fényező, hajtáslánc, elektromos munkákhoz. E nélkül pedig rá kell bízni bizonyos, kisebb-nagyobb munkafázisokat külsősökre. Ebben az országban.

Akkor most mondd meg nekem, hogy az órát hol lehet állítani!?

Megfizethető áron, és megfelelő minőségben. Ez, jelenleg – olvasva mostanság a rémtörténeteket – még nagyobb vállalkozásnak látszik ebben az országban, mintha az ember saját maga tanulná ki az összes szakmát, ölne milliókat a felszerelésekbe.
De hess! Pár év múlva röhögni szeretnék azon, hogy ilyen negatívan látom a jövőt, majd visszatérni egy poszttal, és rengeteg igazi, lehető legjobb minőségű fotóval a hercegnőről.


SMITHS Friss levegő fűtőegység. Model: F350

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése